3 najlepsze kampanie 2021 roku. Subiektywnie
Czy i jak marki sprostały wyzwaniom, jakie postawił przed nimi kolejny rok pod znakiem pandemii? Przedstawiamy subiektywny przegląd najciekawszych kampanii reklamowych minionego roku.

(nie)Randomowa kampania Storytel
W dobie pandemii niezwykle ważne było dostrzeżenie młodych osób, które niestety mogły czuć się amotne w tym trudnym czasie. Doskonale zrozumiał to Storytel, który wypuścił serial zatytułowany „Random”. Jest on o tyle wyjątkowy, że łączy słuchowisko i film. Historia, w której głównymi bohaterami są postacie grane przez Julię Wieniawę oraz Macieja Musiałowskiego, opowiada o osobach, którym internet umożliwił nawiązanie romantycznej relacji. Odbiorcy mogli obserwować ją na Youtubie, Spotify oraz właśnie na Storytel. Całość idealnie dopełnił teledysk.
Kampania miała na celu zachęcenie młodych osób do słuchania audiobooków. Historia napisana lekkim językiem porusza ważne dla młodych kwestie. Niesamowity sukces kampanii zaowocował nagrodą Effie.
„Konflikt” pomiędzy Decathlonem a IKEA
Kolejnymi markami, które z pewnością zrozumiały realia pandemii są IKEA i Decathlon. Te dwie silne marki na warszawskim Targówku za pomocą billboardów rozpoczęły ze sobą wymianę zdań, a właściwie haseł reklamowych. Celem kampanii było zachęcenie ludzi do uprawiania sportu w domu w czasie pandemii koronawirusa. „Hej, IKEA! Wyciągamy hantle z szafy!”, „Hej, Decathlon! Czas na trening!” – to tylko przykłady motywacyjnych „zaczepek”, jakie wykorzystywali. Nastąpiła również zamiana claimów, oczywiście na czas trwania kampanii. Decathlon witał w lepszym domu, a IKEA sprawdzała się w sporcie. Po komunikacji outdoorowej przyszedł czas na internet. Tam, na swoich profilach w social mediach była kontynuowana dyskusja, a odbiorcy z zaciekawieniem obserwowali cięte riposty obu zawodników.
Mata przejął Maka
O tej kampanii chyba słyszeli wszyscy. Zaskakująca kolaboracja McDonald’s z Matą, który przez wielu nazywany jest idolem młodego pokolenia. Raper znany jest z ciętego języka, mocnych tekstów i odważnych teledysków. Niewiele marek decyduje się na współpracę z tak kontrowersyjnymi postaciami. McDonald’s jednak postanowił pokazać, że nie boi się wyzwań i stworzył specjalny zestaw Maty, w skład którego wchodził potrójny cheeseburger, waniliowa matcha latte i średnie frytki.
Gdy w internecie pojawiły się nieprzychylne komentarze na temat matchy, McDonald’s dał swoim klientom możliwość zamienienia napoju na Coca Colę. Marka zdecydowanie słucha swoich konsumentów.
Dopełnieniem całej akcji były odwiedziny Maty 21.11.2021 w restauracji McDonald’s przy ulicy Świętokrzyskiej w centrum Warszawy, który przyszedł do lokalu, aby zjeść swój zestaw!
Oczywiście nie obyło się bez zdjęć z fanami i autografów, które Michał z chęcią dawał.
Możesz także polubić
Decyzje i wydarzenia 2021 roku, które zmieniły przyszłość marketingu
Rok 2021 był pełen wyzwań, ale jednocześnie był to rok możliwości. Marki, wydawcy oraz marketerzy podejmowali szereg ciekawych decyzji, które warto zauważyć.
Czy roboty zastąpią człowieka w komunikacji z klientem w social mediach?
Korzystanie z aplikacji typu Messenger czy WhatsApp w celu komunikacji ze znajomymi jest już na porządku dziennym.