Decyzje i wydarzenia 2021 roku, które zmieniły przyszłość marketingu
Rok 2021 był pełen wyzwań, ale jednocześnie był to rok możliwości. Marki, wydawcy oraz marketerzy podejmowali szereg ciekawych decyzji, które warto zauważyć.
Przejęcie francuskiej firmy Mondial Relay przez InPost.
Wiele osób z ogromnym zaciekawieniem śledzi losy firmy założonej przez Rafała Brzoskę, która jako niekwestionowany lider polskiego rynku z powodzeniem rozpoczęła ekspansję międzynarodową. Z początkiem roku 2021 zaczęły pojawiać się informacje o możliwym przejęciu, które szybko zostały oficjalnie potwierdzone. 1 lipca firma ogłosiła finalizację nabycia Mondial Relay, w efekcie czego została największą platformą dostaw dla e-commerce w formacie „poza domem” w Europie. Wartość transakcji dzięki której kolejne drzwi do rynków Europy Zachodniej zostały szeroko otwarte wyniosła 513 mln €.
Dynamicznie rosnący rynek platform zakupowych, należących do światowych gigantów.
Na początku marca 2021 Amazon otworzył wyczekiwaną od dawna polską wersję strony. Chociaż nie miała zbyt udanego wejścia i zebrała dużo negatywnych opinii, to jednak z pewnością polski zespół Amazona nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. We wrześniu 2021 na naszym rynku pojawił się kolejny azjatycki gigant – platforma Shopee.pl, należąca do Sea Limited. Jej założyciel Forrest Li z majątkiem na poziomie blisko 20 mld dolarów jest najbogatszą osobą w Singapurze. Nie możemy zapominać o AliExpress, które otworzyło w Polsce największe centrum logistyczne w Europie Środkowo-Wschodniej. Będzie ono pełniło strategiczną rolę dla dostaw w naszym kraju oraz do sąsiadujących z Polską państw. Obecnie Allegro ma niezagrożoną pozycję lidera w tym sektorze, jednak bardzo mocna konkurencja nie śpi i z pewnością Allegro musi mądrze zarządzać swoimi działaniami, chcąc dalej utrzymać to miejsce. Warto dodać, że InPost nawiązał współpracę ze wszystkimi wymienionymi markami.
Zamknięcie „Naszej Klasy”.
Co można powiedzieć zakończyło pewien rozdział polskiego Internetu. Platforma założona przez kilku studentów w 2006 roku bardzo szybko nabrała popularności, już po kilku latach od startu na portalu zgromadzonych było około 14 milionów aktywnych kont. Lata świetności przypadały na okres 2008 – 2010. W kolejnych latach w wyniku wprowadzanych zmian (rebranding) oraz rosnącej sile Facebooka, serwis zaczął notować spadki odwiedzin. Z końcem 2014 roku pojawiła się informacja o przejęciu 100% udziałów przez RASP, jednak platforma już nigdy nie wzniosła się na poziom z wcześniejszych lat. 27 lipca, po 15 latach swojej działalności serwis został oficjalnie zamknięty.
Możesz także polubić
Potencjał możliwości w Meta Shopping Advantage+ – co warto wiedzieć?
Trend automatyzacji i uczenia maszynowego coraz głębiej wchodzi w rynek reklam digital. Wykorzystuje to dostępna od jakiegoś czasu kampania Advantage+ z celem sprzedaż w ekosystemie Meta. Jest to typ kampanii, który zdecydowanie warto rozważyć, jeśli prowadzisz swój sklep internetowy i szukasz możliwości poprawy wyników. Kampania ta w ostatnich kilku tygodniach zdecydowanie zmieniła swój interfejs i umożliwia większą kontrolę nad emisją reklam. O najnowszych aktualizacjach w zakresie Advantage+ Shopping przeczytasz w poniższym tekście.
Co to jest SEO i jak działa?
W dzisiejszym cyfrowym świecie, gdzie internet pełni rolę głównego źródła informacji, zrozumienie zasad działania SEO (Search Engine Optimization) staje się nieodzowne dla każdego, kto pragnie skutecznie konkurować online z innymi firmami czy markami. W tym obszernym poradniku przyjrzymy się, co to jest SEO, jak działa i dlaczego jest tak ważne w kampaniach marketingowych.
5 skutecznych elementów strategii reklamy płatnej dla sklepów online: jak maksymalizować konwersje?
W erze wszechobecnej cyfryzacji, reklama płatna stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej każdego sklepu internetowego. W gąszczu konkurencji i ze względu na rozproszoną uwagę konsumentów trafne dotarcie do potencjalnych klientów i maksymalizacja konwersji wymaga przemyślanych działań.