Jakie błędy mogą wpłynąć na wyniki w Google Analytics?
Zastanawiasz się w jaki sposób mierzyć działania marketingowe w witrynie? Tutaj może pomóc Google Analytics. To narzędzie istnieje na rynku od lat, ale jego użytkownikom, zwłaszcza początkującym – zdarza się popełniać błędy. Nawet najlepsze narzędzie używane w niewłaściwy sposób przystaje być przydatne. Wszelkie wnioski wyciągnięte na podstawie błędnych danych nigdy nie przyniosą optymalnych rezultatów. Na co w takim razie należy szczególnie uważać?
Oto najczęstsze problemy, które nie pozwalają przeprowadzić dokładnej analizy danych
Jakie błędy mogą wpłynąć na wyniki w Google Analytics?
Niepoprawne wpięcie tagu Google Analytics?
Jednym z najczęstszych błędów popełnianych przez nowych użytkowników jest dodanie kodu śledzenia Google Analytics. Umieszczenie go w niewłaściwym miejscu spowoduje, że Google Analytics nie będzie działać poprawnie.
Pamiętaj o wklejeniu kodu śledzenia przed zamykającym tagiem </head>
Podczas konfiguracji Google Analytics na stronie z szablonem WordPress najlepiej użyć wtyczki WordPress, która wykona zadanie za Ciebie.
Dodatkowe spacje lub znaki w tagu?
Podczas kopiowania tagu Google Analytics ważne jest, aby w kodzie nie było żadnych dodatkowych spacji ani dodatkowych znaków. Wszelkie zmiany w formacie lub zawartości kodu mogą prowadzić do błędu w śledzeniu.
Dlatego podczas wpisywania kodu śledzenia lepiej jest użyć edytora tekstu, który zachowuje formatowanie bez zmian. Kolejną zaletą korzystania z edytora jest to, że nie zmienia on cudzysłowów w kodzie, ani nie dodaje dodatkowych spacji.
Niepoprawna konfiguracja filtrów?
Google Analytics oferuje różne filtry do czyszczenia lub modyfikowania danych. Oferuje predefiniowane filtry, w których można uwzględnić lub wykluczyć dane od określonych dostawców usług internetowych, adresów IP, nazwy hosta lub podkatalogów.
Jeśli jednak nie widzisz żadnych danych w raportach Google Analytics, jedną z przyczyn może być nieprawidłowa konfiguracja filtrów. Dlatego zaleca się, aby dla danych filtrowanych utworzyć osobny widok danych.
Inne skrypty na Twojej stronie?
Kolejnym powodem, dla którego Google Analytics nie działa poprawnie, może być konflikt z innym skryptem na Twojej stronie internetowej.
Jeśli w Twojej witrynie działają inne skrypty, upewnij się, że nie używają one tych samych zmiennych co Google Analytics. Możesz zapoznać się z dokumentami programistycznymi dotyczącymi biblioteki JavaScript Universal Analytics.
Brak kodu śledzenia Google Analytics na wszystkich stronach
Jeśli masz stronę internetową, która nie zawiera kodu śledzenia Google Analytics, cele z tej strony nie będą śledzone. Kod śledzenia to sposób, w jaki Analytics zbiera i raportuje Twoje dane. Dlatego ważne jest, aby upewnić się, że kod jest obecny na stronie celu.
Wielkość liter w nazwach eventów
Nazwy zdarzeń w Google Analytics są czułe na wielkość liter, dlatego żeby uniknąć problemu z poprawnym zliczaniem zdarzeń należy wszystkie nazwy w Google Analytics zapisywać małymi literami.
Brak aktywacji zdarzenia jako konwersji
Zdefiniowanie zdarzenia na stronie internetowej pozwoli raportować ilość eventów na Twojej stronie internetowej, ale raport konwersji nie będzie pokazywał żadnych danych do momentu, gdy zdarzenie nie będzie oznaczone jako konwersja w zakładce „Konfiguracja”.
Wykorzystując powyższe wskazówki możesz wprowadzić odpowiednie zmiany, aby rozwijać swoją witrynę z pomocą Google Analytics. Do dzieła!
Możesz także polubić
W jaki sposób optymalizacja współczynnika konwersji (CRO) może pomóc Twojej stronie?
Wielu marketerów skupia się na skierowaniu jak największego ruchu na stronę internetową z nadzieją, że część z niego przełoży się na wzrost sprzedaży. Jednak aby osiągnąć zadowalające rezultaty, to takie działanie, mimo iż w pewnym stopniu słuszne, nie może być jedynym prowadzonym na stronie. Konieczne staje się również podjęcie kroków, które w oparciu o ten ruch pozwolą na zmaksymalizowanie osiąganych celów biznesowych.
Czego musisz unikać planując efektywną kampanię?
Przygotowanie solidnej kampanii i ułożenie odpowiedniego media mixu to nie lada wyzwanie. Godziny spędzone nad wyborem kreacji, mediów, targetowania i efektywnego podziału budżetu.